Palvelumuotoilun perusopinnot

Palvelumuotoilun perusopinnot

Kuvaus ”En keksi alaa, mihin palvelumuotoilu ei soveltuisi. Se sopii sekä B-to-B kuin B-to-C -toimialoille. Kyse ei ole ainoastaan perinteisistä palvelualoista, vaan varsinkin sote-alan toimijat ovat enenevässä määrin ottaneet palvelumuotoilun...

Palvelumuotoilun johtaminen – UPAMU1006

Kuvaus Tällä opintojaksolla saat käsityksen, millä tavoin palvelumuotoilu liittyy oppimiseen, uteliaisuuteen ja motivaatioon. Keskusteluun rohkaisevat verkkoluennot käsittelevät erityisesti organisaatioiden ja yritysten sisäiseen kulttuuriin vaikuttavia tekijöitä....

Palvelumuotoilun prosessi ja menetelmät – UPAMU1003

Kuvaus Palvelumuotoilun prosessi ja siihen liittyvät menetelmät ovat perustana, jotta osaat käyttää hyödyksi osallistavaa tapaa kehittää ja suunnitella tuotteitta ja palveluja. Tutustumme erityisesti Tuplatimanttimallin mukaiseen muotoiluprosessiin. Palvelumuotoilun...

Business design – UPAMU1011

Kuvaus Asiakaslähtöisyys on edellytys palvelumuotoiluille. Business Design-kurssilla syvennytään asiakaskokemuksen ja asiakasymmärryksen kautta siihen, miksi oman toimintaympäristön syvällinen tuntemus on tärkeää. Kurssilla opitaan palvelumaiseman, palvelupolun,...

Brändi ja visuaalisuus – UPAMU1002

Kuvaus Tällä opintojaksolla ollaan erityisen kiinnostuneita brändeistä, niiden tietoisesta rakentamisesta ja visuaalisuuden merkityksestä brändimielikuviin. Tutustumme vaikuttaviin brändeihin ja laajasti visuaaliseen kulttuuriin. Mikä merkitys brändillä on...