Palvelumuotoilun prosessi ja menetelmät – UPAMU1003

Kuvaus Palvelumuotoilun prosessi ja siihen liittyvät menetelmät ovat perustana, jotta osaat käyttää hyödyksi osallistavaa tapaa kehittää ja suunnitella tuotteitta ja palveluja. Tutustumme erityisesti Tuplatimanttimallin mukaiseen muotoiluprosessiin. Palvelumuotoilun...

Business design – UPAMU1011

Kuvaus Asiakaslähtöisyys on edellytys palvelumuotoiluille. Business Design-kurssilla syvennytään asiakaskokemuksen ja asiakasymmärryksen kautta siihen, miksi oman toimintaympäristön syvällinen tuntemus on tärkeää. Kurssilla opitaan palvelumaiseman, palvelupolun,...

Brändi ja visuaalisuus – UPAMU1002

Kuvaus Tällä opintojaksolla ollaan erityisen kiinnostuneita brändeistä, niiden tietoisesta rakentamisesta ja visuaalisuuden merkityksestä brändimielikuviin. Tutustumme vaikuttaviin brändeihin ja laajasti visuaaliseen kulttuuriin. Mikä merkitys brändillä on...

Johdatus palvelumuotoiluun (maksuton)

Aika 27.03. – 31.12.2025 Opintopisteet 2 op Sisältö Kurssin aikana hahmotetaan yleiskuvaa palvelumuotoilusta, mistä se koostuu, millainen sen prosessi ja käytännön työ on sekä sen sovellusmahdollisuuksista erilaisissa organisaatioympäristöissä. Pääset myös...

Julkisten palvelujen muotoilu – UPAMU1005

Aika 01.02. – 31.03.2026 helmi-maaliskuu 2026 2 x pe klo 17-20 ja la klo 9-17 Reaaliaikainen etäopetus (Zoom/ Teams), luentoja ei tallenneta. Tavoite Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa tunnistaa keskeiset haasteet julkisten palvelujen käyttäjälähtöisessä...