Aika
27.03. – 22.05.2025
torstaisin 27.3., 3.4., 10.4., 24.4., 8.5., 15.5., 22.5.2025 klo 17.00-20.15
Reaaliaikaiset etäluennot Teamsilla, luentoja ei tallenneta.
Paikka
Opintojakso toteutetaan etäopetuksena. Etäopetus on vuorovaikutuksellista online-opetusta Teams-yhteyden kautta. Luentoja ei tallenneta. Opintojen tukena on oppimisympäristö (Classroom), josta löydät kattavat ohjeet ja materiaalit.
Saat sähköpostiisi osallistumislinkin ennen koulutuksen alkua. Voit osallistua tietokoneella, tabletilla tai älypuhelimella. Tarvitset toimivan nettiyhteyden ja tietokoneen peruskäyttötaidot. Kysy tarvittaessa lisää: kesayliopisto@turunkesayliopisto.fi, 02 232 3302.
Tavoite
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- kuvata yrityksen tai yhteisön visuaalisen viestinnän osa-alueita
- soveltaa visuaalisen viestinnän elementtejä esimerkkiyrityksen markkinointiviestintään
- analysoida ja esitellä suunnitteluratkaisunsa
- toimia suunnittelupalvelun ostajana
Opintopisteet
4 op
Sisältö
Brändi ja visuaalisuus yrityksessä tai yhteisössä. Organisaation identiteetti, yrityskuva, imago ja brändi. Yrityksen tai yhteisön visuaalisen ilmeen ostaminen, suunnittelu, konseptointi, kehittäminen ja lanseeraus sekä ostajan että suunnittelijan näkökulmasta. Graafinen ohjeisto ja yritysilmeen näkyminen tuotteissa, palveluissa ja viestinnässä. Kurssilla tehdään brändin visuaalisuutta vahvistava suunnittelutyö ryhmätyönä, jossa toimitaan sekä suunnittelijana että ostajana. Yksilöllinen kirjallinen osuus, esseetehtävä.
Kouluttajat
FT, kouluttaja, tutkija Marjo Kamila
Suoritustapa
Luennot (28 h), ryhmätyö sekä kirjallinen tehtävä ja kirjallisuus. Itsenäinen työskentely (80 h). Aktiivinen osallistuminen luennoille ja ryhmätyöhön. Esseetehtävän suorittaminen.
Kirjallisuus
Kirjallisuus ilmoitetaan kurssin yhteydessä.
Emoyliopisto
Lapin yliopisto
Muu informaatio
Opinjakso on osa Palvelumuotoilun perusopintoja (25 op)
Hinta
160 €