Aika
02.06. – 18.06.2025
- ma 2.6. klo 16.45–21.15
- ke 4.6. klo 16.45–21.15
- ma 9.6. klo 16.45–21.15
- ma 16.6. klo 16.45–21.15
- ke 18.6.2025 klo 16.45–21.15
Reaaliaikainen etäopetus Zoomilla, luentoja ei tallenneta.
Paikka
Opintojakso toteutetaan etäopetuksena. Etäopetus on vuorovaikutuksellista online-opetusta Teams-yhteyden kautta. Luentoja ei tallenneta. Opintojen tukena on oppimisympäristö (Classroom), josta löydät kattavat ohjeet ja materiaalit.
Saat sähköpostiisi osallistumislinkin ennen koulutuksen alkua. Voit osallistua tietokoneella, tabletilla tai älypuhelimella. Tarvitset toimivan nettiyhteyden ja tietokoneen peruskäyttötaidot. Kysy tarvittaessa lisää: kesayliopisto@turunkesayliopisto.fi, 02 232 3302.
Tavoite
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- hahmottaa, miten muotoilun avulla voidaan kehittää liiketoimintaa ketterästi
- selittää liiketoiminnan, palvelujen markkinoinnin ja muotoilun kytkökset ja kehittymisen eri vuosikymmenillä
- kuvata strategista muotoilua sekä markkinointia
- tunnistaa muotoilun haltuunottamisen kehitysvaiheet yrityksissä
Opintopisteet
4 op
Sisältö
Kurssin aikana tutustutaan liiketoiminnan ja muotoilualan kytköksiin ennen, nyt ja tulevaisuudessa. Käydään läpi business design sekä design management termit ja niiden erilaiset käyttöyhteydet. Tutustutaan erilaisiin muotoilutoiminnan mittareihin ja kypsyysmalleihin.
Kouluttajat
KTT Maijastiina Jokitalo
Suoritustapa
Luennot (28 h) sekä itsenäinen työskentely, essee/esittely ja perehtyminen kirjallisuuteen (80h). Vaadittavat suoritukset Aktiivinen osallistuminen luennoille sekä kurssitehtävän suorittaminen annetussa ajassa.
Kirjallisuus
- Koivisto, M., Säynäjäkangas, J. & Forsberg, S. (2019). Palvelumuotoilun bisneskirja. Helsinki: Alma Talent Oy
- Muu aiheeseen liittyvä kirjallisuus ilmoitetaan kurssin yhteydessä.
Emoyliopisto
Lapin yliopisto
Muu informaatio
Opintojakso on osa Palvelumuotoilun perusopintoja (25 op).
Hinta
160 €