Brändi ja visuaalisuus – UPAMU1002

Kuvaus

Tällä opintojaksolla ollaan erityisen kiinnostuneita brändeistä, niiden tietoisesta rakentamisesta ja visuaalisuuden merkityksestä brändimielikuviin. Tutustumme vaikuttaviin brändeihin ja laajasti visuaaliseen kulttuuriin. Mikä merkitys brändillä on organisaatiolle, asiakkaille ja suurelle yleisölle?

Jakso koostuu keskusteluun innostavista verkkoluennoista, pienryhmätehtävästä ja yksilötehtävästä, joka on mahdollista valita kahdesta erilaisesta vaihtoehdosta. Brändien kehittämiseen liittyvät ryhmätehtävät esitellään kuvallis-sanallisesti koko opintoryhmälle.

Aika

27.03. – 22.05.2025

torstaisin 27.3., 3.4., 10.4., 24.4., 8.5., 15.5., 22.5.2025 klo 17.00-20.15

Reaaliaikaiset etäluennot Teamsilla, luentoja ei tallenneta.

Paikka

Opintojakso toteutetaan etäopetuksena. Etäopetus on vuorovaikutuksellista online-opetusta Teams-yhteyden kautta. Luentoja ei tallenneta. Opintojen tukena on oppimisympäristö (Classroom), josta löydät kattavat ohjeet ja materiaalit.

Saat sähköpostiisi osallistumislinkin ennen koulutuksen alkua. Voit osallistua tietokoneella, tabletilla tai älypuhelimella. Tarvitset toimivan nettiyhteyden ja tietokoneen peruskäyttötaidot. Kysy tarvittaessa lisää: kesayliopisto@turunkesayliopisto.fi, 02 232 3302.

Tavoite

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa

  • kuvata yrityksen tai yhteisön visuaalisen viestinnän osa-alueita
  • soveltaa visuaalisen viestinnän elementtejä esimerkkiyrityksen markkinointiviestintään
  • analysoida ja esitellä suunnitteluratkaisunsa
  • toimia suunnittelupalvelun ostajana

Opintopisteet

4 op

Sisältö

Brändi ja visuaalisuus yrityksessä tai yhteisössä. Organisaation identiteetti, yrityskuva, imago ja brändi. Yrityksen tai yhteisön visuaalisen ilmeen ostaminen, suunnittelu, konseptointi, kehittäminen ja lanseeraus sekä ostajan että suunnittelijan näkökulmasta. Graafinen ohjeisto ja yritysilmeen näkyminen tuotteissa, palveluissa ja viestinnässä. Kurssilla tehdään brändin visuaalisuutta vahvistava suunnittelutyö ryhmätyönä, jossa toimitaan sekä suunnittelijana että ostajana.

Kouluttajat

FT, kouluttaja, tutkija Marjo Kamila

Kurssista sanottua:

  • ”Innostava opettaja ja vuorovaikutteiset luennot, mielenkiintoinen ja monipuolinen sisältö, mahtava luentopaketti, inspiroivat kurssitehtävät.”
  • ”Paljon käytännön esimerkkejä jotka avasivat palvelumuotoilun kannalta huomioimaan asioita, joita ei ole koskaan tullut ajatelleeksi.”
  • ”Mielenkiintoinen aihe ja antoisat keskustelut. Vuorovaikutus! Runsas esimerkkien käyttö, kouluttajan innostunut asenne.”
  • ”Luennoissa kiinnostavat sisällöt, paljon yritysesimerkkejä ja kaiken kaikkiaan sopiva rytmi. Osallistujajoukko myös kivan aktiivista. Esimerkit reaalimaailmasta.”
  • ”Torstait olivat kurssin ansiosta odotettuja viikonpäiviä! Brändimaailma tempasi mukaansa ja oli mukava tutustua uusiin ihmisiin.”

Suoritustapa

Luennot (28 h), ryhmätyö sekä kirjallinen tehtävä ja kirjallisuus. Itsenäinen työskentely (80 h). Aktiivinen osallistuminen luennoille ja ryhmätyöhön. Esseetehtävän suorittaminen.

Kirjallisuus

Kirjallisuus ilmoitetaan kurssin yhteydessä.

Emoyliopisto

Lapin yliopisto

Muu informaatio

Opinjakso on osa Palvelumuotoilun perusopintoja (25 op)

Hinta

160 €

Kuvaus

Tällä opintojaksolla ollaan erityisen kiinnostuneita brändeistä, niiden tietoisesta rakentamisesta ja visuaalisuuden merkityksestä brändimielikuviin. Tutustumme vaikuttaviin brändeihin ja laajasti visuaaliseen kulttuuriin. Mikä merkitys brändillä on organisaatiolle, asiakkaille ja suurelle yleisölle?

Jakso koostuu keskusteluun innostavista verkkoluennoista, pienryhmätehtävästä ja yksilötehtävästä, joka on mahdollista valita kahdesta erilaisesta vaihtoehdosta. Brändien kehittämiseen liittyvät ryhmätehtävät esitellään kuvallis-sanallisesti koko opintoryhmälle.

Aika

27.03. – 22.05.2025

torstaisin 27.3., 3.4., 10.4., 24.4., 8.5., 15.5., 22.5.2025 klo 17.00-20.15

Reaaliaikaiset etäluennot Teamsilla, luentoja ei tallenneta.

Paikka

Opintojakso toteutetaan etäopetuksena. Etäopetus on vuorovaikutuksellista online-opetusta Teams-yhteyden kautta. Luentoja ei tallenneta. Opintojen tukena on oppimisympäristö (Classroom), josta löydät kattavat ohjeet ja materiaalit.

Saat sähköpostiisi osallistumislinkin ennen koulutuksen alkua. Voit osallistua tietokoneella, tabletilla tai älypuhelimella. Tarvitset toimivan nettiyhteyden ja tietokoneen peruskäyttötaidot. Kysy tarvittaessa lisää: kesayliopisto@turunkesayliopisto.fi, 02 232 3302.

Tavoite

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa

  • kuvata yrityksen tai yhteisön visuaalisen viestinnän osa-alueita
  • soveltaa visuaalisen viestinnän elementtejä esimerkkiyrityksen markkinointiviestintään
  • analysoida ja esitellä suunnitteluratkaisunsa
  • toimia suunnittelupalvelun ostajana
Opintopisteet

4 op

Sisältö

Brändi ja visuaalisuus yrityksessä tai yhteisössä. Organisaation identiteetti, yrityskuva, imago ja brändi. Yrityksen tai yhteisön visuaalisen ilmeen ostaminen, suunnittelu, konseptointi, kehittäminen ja lanseeraus sekä ostajan että suunnittelijan näkökulmasta. Graafinen ohjeisto ja yritysilmeen näkyminen tuotteissa, palveluissa ja viestinnässä. Kurssilla tehdään brändin visuaalisuutta vahvistava suunnittelutyö ryhmätyönä, jossa toimitaan sekä suunnittelijana että ostajana.

Kouluttajat

FT, kouluttaja, tutkija Marjo Kamila

Kurssista sanottua:

  • ”Innostava opettaja ja vuorovaikutteiset luennot, mielenkiintoinen ja monipuolinen sisältö, mahtava luentopaketti, inspiroivat kurssitehtävät.”
  • ”Paljon käytännön esimerkkejä jotka avasivat palvelumuotoilun kannalta huomioimaan asioita, joita ei ole koskaan tullut ajatelleeksi.”
  • ”Mielenkiintoinen aihe ja antoisat keskustelut. Vuorovaikutus! Runsas esimerkkien käyttö, kouluttajan innostunut asenne.”
  • ”Luennoissa kiinnostavat sisällöt, paljon yritysesimerkkejä ja kaiken kaikkiaan sopiva rytmi. Osallistujajoukko myös kivan aktiivista. Esimerkit reaalimaailmasta.”
  • ”Torstait olivat kurssin ansiosta odotettuja viikonpäiviä! Brändimaailma tempasi mukaansa ja oli mukava tutustua uusiin ihmisiin.”
Suoritustapa

Luennot (28 h), ryhmätyö sekä kirjallinen tehtävä ja kirjallisuus. Itsenäinen työskentely (80 h). Aktiivinen osallistuminen luennoille ja ryhmätyöhön. Esseetehtävän suorittaminen.

Kirjallisuus

Kirjallisuus ilmoitetaan kurssin yhteydessä.

Emoyliopisto

Lapin yliopisto

Muu informaatio

Opinjakso on osa Palvelumuotoilun perusopintoja (25 op)

Hinta

160 €

Katso yleiset peruutusehdot
Tulosta