Aika
04.04. – 23.05.2024
torstaisin 4.4., 11.4., 18.4., 25.4., 2.5., 16.5., 23.5.2024 klo 17.00-20.15
Reaaliaikainen etäopetus Teamsilla, luentoja ei tallenneta.
Paikka
Etäopetus Teamsilla
Tavoite
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- kuvata yrityksen tai yhteisön visuaalisen viestinnän osa-alueita
- soveltaa visuaalisen viestinnän elementtejä esimerkkiyrityksen markkinointiviestintään
- analysoida ja esitellä suunnitteluratkaisunsa
- toimia suunnittelupalvelun ostajana
Opintopisteet
4 op
Sisältö
Brändi ja visuaalisuus yrityksessä tai yhteisössä. Organisaation identiteetti, yrityskuva, imago ja brändi. Yrityksen tai yhteisön visuaalisen ilmeen ostaminen, suunnittelu, konseptointi, kehittäminen ja lanseeraus sekä ostajan että suunnittelijan näkökulmasta. Graafinen ohjeisto ja yritysilmeen näkyminen tuotteissa, palveluissa ja viestinnässä. Kurssilla tehdään brändin visuaalisuutta vahvistava suunnittelutyö ryhmätyönä, jossa toimitaan sekä suunnittelijana että ostajana. Yksilöllinen kirjallinen osuus, esseetehtävä.
Kouluttajat
FT, kouluttaja, tutkija Marjo Kamila
Suoritustapa
Luennot (28 h), ryhmätyö sekä kirjallinen tehtävä ja kirjallisuus. Itsenäinen työskentely (80 h). Aktiivinen osallistuminen luennoille ja ryhmätyöhön. Esseetehtävän suorittaminen.
Kirjallisuus
Kirjallisuus ilmoitetaan kurssin yhteydessä.
Emoyliopisto
Lapin yliopisto
Muu informaatio
Opinjakso on osa Palvelumuotoilun perusopintoja (25 op)
Hinta
160 €
Opintomaksu koostuu kahdesta osasta:
- Turun kesäyliopiston opintomaksu 150 € (maksetaan verkkomaksulla Turun kesäyliopistoon)
- Lapin avoimen yliopiston opintomaksu 10 € (laskutetaan)
Ilmoittautumiset
10.04.2024 mennessä
Huom!