Kuvaus
Onko asiakas aina oikeassa? Miten markkinointia suunnataan eri asiakasryhmien tarpeisiin ja luodaan asiakasarvoa? Millaisilla strategisilla valinnoilla yrityksen markkinointia johdetaan?
Aika
07.10. – 15.12.2024
Verkkotyöskentelyä Moodlessa vko 41-50 (7.10.-15.12.2024)
Johdanto kurssiin etänä Zoomin kautta, aika varmistuu myöhemmin.
Huom! Simulaatiopeli pelataan laaditun aikataulun mukaisesti ryhmissä
Johdanto simulaatiopeliin ja pelin ensimmäinen harjoituskierros ryhmissä (läsnäolo suositeltavaa) etänä Zoomin kautta.
Simulaatiopelin välikatsaus (läsnäolo suositeltavaa) etänä Zoomin kautta
Luennot nauhoitetaan ja ne on katsottavissa myös tallenteena Moodlessa.
Paikka
Verkko-opinnot
Tavoite
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- osaa nimetä markkinoinnin roolin ja tehtävät organisaatiossa sekä selittää markkinointistrategian elementit ja prosessin
- osaa soveltaa erilaisia markkinoinnin strategiseen suunnitteluun ja johtamiseen liittyviä analyysimenetelmät
- osaa suunnitella markkinoinnin strategisia ja operatiivisia päätöksiä ja arvioida toimenpiteiden seurauksia.
Opintopisteet
5 op
Sisältö
Markkinointistrategia ja markkinointistrategiaprosessi. Markkinointistrategian suunnitteluun ja johtamiseen liittyvät analyysimenetelmät. Markkinoinnin toimenpiteiden suunnittelu, päätöksenteko ja arviointi.
Kouluttajat
Yliopisto-opettaja Päivi Borisov
Suoritustapa
Markkinoinnin simulaatiopeli ryhmissä, verkkokeskustelu, Moodle-testi ja reflektioraportti. Simulaatiopeli pelataan laaditun aikataulun mukaisesti.
Arviointi: 1-5/hylätty
Huom! Vastaa vanhan opetussuunnitelman ayMARK2033 Markkinoinnin strateginen johtaminen -opintojaksoa.
Kirjallisuus
Oppimateriaali opettajan ilmoituksen mukaan.
Kirjallisuus on lainattavissa esim. Tiedekirjasto Tritoniasta. Lisätietoa kirjastopalveluista.
Emoyliopisto
Vaasan yliopisto
Lisätietoja
koulutussihteeri Susanne Peltonen, susanne.peltonen@turunkesayliopisto.fi, p. 044 720 1142
rehtori Mikko Suhonen, mikko.suhonen@turunkesayliopisto.fi, p. 044 720 1146
Muu informaatio
Opintojakso on osa Markkinoinnin opintokokonaisuutta (26 op).
Huom. Vastaa vanhan opetussuunnitelman ayMARK2033 Markkinoinnin strateginen johtaminen -opintojaksoa.
Hinta
90 €
Opintomaksu koostuu kahdesta osasta:
- Turun kesäyliopiston opintomaksu 64 € (maksetaan verkkomaksulla Turun kesäyliopistoon).
- Vaasan avoimen yliopiston rekisteröintimaksu 26 € (maksetaan Vaasan avoimeen yliopistoon rekisteröitymisen yhteydessä). Ohjeet avoimeen yliopistoon rekisteröitymisestä lähetetään sähköpostilla ennen opintojakson alkua.