Koulutukset

Palvelumuotoilu teoriasta käytäntöön – työkalupakki käyttäjälähtöiseen kehittämiseen

Kuvaus

Aika12.04. - 13.05.2019

pe 12.4.2019 klo 9-16
pe 10.5.2019 klo 9-16
ma 13.5.2019 klo 9-16

Kohderyhmä

Palvelumuotoilun soveltamisesta kiinnostuneet, jotka jollain tavalla ovat mukana tai vastuullisia toiminnan, tuotteiden tai palvelujen kehittämisessä.

Sisältö

Opit soveltamaan palvelumuotoilun työkalupakkia ja muotoiluajattelua kokonaisvaltaisesti asiakasymmärryksen kartoittamiseen, palveluideoiden luonnosteluun, konseptointiin ja testaamiseen sekä palvelujen tuotteistamiseen. Luot itsellesi käytännön esimerkkien ja pienryhmätöiden kautta palvelumuotoilun työkalupakin, jonka avulla pystyt luomaan käyttäjälähtöisiä palveluja nopeasti, tehokkaasti ja inspiroivasti.

Koulutus toteutetaan ryhmätyönä. On toivottavaa, että kullakin opiskelijalla olisi esimerkiksi omaan työhön liittyvä alustava kehityshaaste pohdittuna. Muodostamme näistä ensimmäisen päivän lopuksi pienryhmiä, joissa osallistujat lähtevät kartoittamaan asiakasymmärrystä. Toukokuun kaksi lähiopetuspäivää muodostavat design sprintin, jossa ryhmät työstävät kartoitusvaiheen teemansa, ideansa ja mahdollisuutensa testattaviksi palvelukonsepteiksi.

Kouluttajat

Customer Experience & Behavioral Designer Sami Oinonen, Pinto Design Oy.
Sami on Suomen johtavia käyttäjähtöisen kehittämisen kouluttajia ja yritysvalmentajia. Vuosittain hän kouluttaa noin 800 yksityisen ja julkisen sektorin toiminnankehittäjää muotoiluajatteluun.

Lisätietoja

koulutussuunnittelija Mikko Suhonen, mikko.suhonen@turunkesayliopisto.fi, p. 044 720 1146.

Hinta

320 €

Ilmoittautumiset29.03.2019 mennessä

Haluatko tietoa alkavista kursseista? Kirjoita sähköpostiosoite kenttään.

Fill in the blank.