Aika
01.09.2022
1.9.2022 klo 12–15 (webinaari)
Paikka
Koulutus toteutetaan etäopetuksena verkon välityksellä (livevideo-opetus Teamsilla). Koulutuksesta ei tehdä tallennetta. Saat sähköpostiisi osallistumislinkin ennen koulutuksen alkua. Voit osallistua tietokoneella, tabletilla tai älypuhelimella. Tarvitset toimivan nettiyhteyden ja tietokoneen peruskäyttötaidot. Kysy tarvittaessa lisää: kesayliopisto@turunkesayliopisto.fi, 02 232 3302.
Kohderyhmä
Koulutus on tarkoitettu kaikille sosiaalisessa mediassa viestiville: esimiehille ja päättäjille, asiantuntijoille, kehittämisen, myynnin ja markkinoinnin parissa toimiville. Koulutus soveltuu julkisen-, yksityisen ja kolmannen sektorin työntekijöille.
Tavoite
Vahvista markkinointia sosiaalisessa mediassa, ota käyttöön TikTok!
Webinaarissa opitaan uutta TikTokista. Opit TikTok-videoiden tekemisestä sekä niiden analysointia ja vaikuttavuuden arviointia. TikTok on oivallettava, koska sosiaalisen median luonteeseen kuuluu nopeatempoisuus, mutkattomuus, huumorikin sekä rohkeus.
Webinaarissa opit:
- Miten TikTokin somestartegia kannattaa laatia?
- Miten suunnitella sisältöä TikTokkiin?
- Miten TikTok-kanavaa hallintaan?
- Miten TikTokin vaikuttavuutta mitataan?
- Miten TikTokia voi käyttää yrityksessä?
- Miten eri sidosryhmiä voi tavoittaa TikTokin avulla?
Sisältö
Organisaatioiden sosiaalisen median viestinnän kehittäminen on avainroolissa vaikuttavuuden lisäämisessä. Sosiaalisen median käyttö on noussut pandemia aikana 43%.
TikTokin käyttäminen on ohittanut paikoin Instagramin käytön.TikTokin käyttäjämäärät ovat huimassa kasvussa Suomessa ja muualla. TikTok on ennen kaikkea sosiaalisen median videopalvelu.
Webinaarissa pääset perehtymään seuraaviin näkökulmiin:
- Organisaation tai yrityksen TikTok-kanavan ylläpitäminen
- TikTokin mahdollisuudet yrityskäytössä
- Videoiden luominen TikTokin omalla editorilla
- Videoiden julkaiseminen ja toisten TikTok-käyttäjien videoiden katselu
- TikTok videoiden kohden ryhmän valinta ja videoiden tekeminen kohderyhmälle
- TikTokissa toimivat sisällöt ja julkaisemisen keinot
Ohjelma:
TikTok lyhyesti – millaisesta kanavasta on kyse?
- kohderyhmät, käyttäjämäärät
- Ilmiöt, mikä suosittua?
TikTok yritysten ja organisaatioiden näkökulmasta
- strategia ja tavoitteet
Kenelle ja kuinka yritys voi viestiä TikTokissa?
TikTokin mahdollisuudet yritykselle
- Sisällön suunnittelu
- Analysointi ja mittaaminen
Mitä otettava huomioon TikTok-sisällön suunnittelussa?
- Sisältötyypit ja videot
- Sitouttaminen ja konversiot
Kanavan tarjoamat työkalut ja muut työkalut
Maksettu mainonta
Esimerkkejä
Kouluttajat
Teknologia- ja tietoasiantuntija Jarkko Koivuniemi, Suomen ammattipuhujat Oy
Lisätietoja
koulutussuunnittelija Mikko Suhonen, mikko.suhonen@turunkesayliopisto.fi, 044 720 1146
Muu informaatio
Koulutus toteutetaan yhteistyössä Mikkelin kesäyliopiston kanssa.
Hinta
115 € sisältää opetuksen ja sähköisen koulutusmateriaalin.
Ilmoittautumiset
21.08.2022 mennessä