TikTok yritysten ja organisaatioiden markkinoinnissa

Aika

01.09.2022

1.9.2022 klo 12–15 (webinaari)

Paikka

Koulutus toteutetaan etäopetuksena verkon välityksellä (livevideo-opetus Teamsilla). Koulutuksesta ei tehdä tallennetta. Saat sähköpostiisi osallistumislinkin ennen koulutuksen alkua. Voit osallistua tietokoneella, tabletilla tai älypuhelimella. Tarvitset toimivan nettiyhteyden ja tietokoneen peruskäyttötaidot. Kysy tarvittaessa lisää: kesayliopisto@turunkesayliopisto.fi, 02 232 3302.

Kohderyhmä

Koulutus on tarkoitettu kaikille sosiaalisessa mediassa viestiville: esimiehille ja päättäjille, asiantuntijoille, kehittämisen, myynnin ja markkinoinnin parissa toimiville. Koulutus soveltuu julkisen-, yksityisen ja kolmannen sektorin työntekijöille.

Tavoite

Vahvista markkinointia sosiaalisessa mediassa, ota käyttöön TikTok!

Webinaarissa opitaan uutta TikTokista. Opit TikTok-videoiden tekemisestä sekä niiden analysointia ja vaikuttavuuden arviointia. TikTok on oivallettava, koska sosiaalisen median luonteeseen kuuluu nopeatempoisuus, mutkattomuus, huumorikin sekä rohkeus.

Webinaarissa opit:

  • Miten TikTokin somestartegia kannattaa laatia?
  • Miten suunnitella sisältöä TikTokkiin?
  • Miten TikTok-kanavaa hallintaan?
  • Miten TikTokin vaikuttavuutta mitataan?
  • Miten TikTokia voi käyttää yrityksessä?
  • Miten eri sidosryhmiä voi tavoittaa TikTokin avulla?

Sisältö

Organisaatioiden sosiaalisen median viestinnän kehittäminen on avainroolissa vaikuttavuuden lisäämisessä. Sosiaalisen median käyttö on noussut pandemia aikana 43%.

TikTokin käyttäminen on ohittanut paikoin Instagramin käytön.TikTokin käyttäjämäärät ovat huimassa kasvussa Suomessa ja muualla. TikTok on ennen kaikkea sosiaalisen median videopalvelu.

Webinaarissa pääset perehtymään seuraaviin näkökulmiin:

  • Organisaation tai yrityksen TikTok-kanavan ylläpitäminen
  • TikTokin mahdollisuudet yrityskäytössä
  • Videoiden luominen TikTokin omalla editorilla
  • Videoiden julkaiseminen ja toisten TikTok-käyttäjien videoiden katselu
  • TikTok videoiden kohden ryhmän valinta ja videoiden tekeminen kohderyhmälle
  • TikTokissa toimivat sisällöt ja julkaisemisen keinot

Ohjelma:
TikTok lyhyesti – millaisesta kanavasta on kyse?

  • kohderyhmät, käyttäjämäärät
  • Ilmiöt, mikä suosittua?

TikTok yritysten ja organisaatioiden näkökulmasta

  • strategia ja tavoitteet

Kenelle ja kuinka yritys voi viestiä TikTokissa?

TikTokin mahdollisuudet yritykselle

  • Sisällön suunnittelu
  • Analysointi ja mittaaminen

Mitä otettava huomioon TikTok-sisällön suunnittelussa?

  • Sisältötyypit ja videot
  • Sitouttaminen ja konversiot

Kanavan tarjoamat työkalut ja muut työkalut

Maksettu mainonta

Esimerkkejä

Kouluttajat

Teknologia- ja tietoasiantuntija Jarkko Koivuniemi, Suomen ammattipuhujat Oy

Lisätietoja

koulutussuunnittelija Mikko Suhonen, mikko.suhonen@turunkesayliopisto.fi, 044 720 1146

Muu informaatio

Koulutus toteutetaan yhteistyössä Mikkelin kesäyliopiston kanssa.

Hinta

115 € sisältää opetuksen ja sähköisen koulutusmateriaalin.

Ilmoittautumiset

21.08.2022 mennessä

Aika

01.09.2022

1.9.2022 klo 12–15 (webinaari)

Paikka

Koulutus toteutetaan etäopetuksena verkon välityksellä (livevideo-opetus Teamsilla). Koulutuksesta ei tehdä tallennetta. Saat sähköpostiisi osallistumislinkin ennen koulutuksen alkua. Voit osallistua tietokoneella, tabletilla tai älypuhelimella. Tarvitset toimivan nettiyhteyden ja tietokoneen peruskäyttötaidot. Kysy tarvittaessa lisää: kesayliopisto@turunkesayliopisto.fi, 02 232 3302.

Kohderyhmä

Koulutus on tarkoitettu kaikille sosiaalisessa mediassa viestiville: esimiehille ja päättäjille, asiantuntijoille, kehittämisen, myynnin ja markkinoinnin parissa toimiville. Koulutus soveltuu julkisen-, yksityisen ja kolmannen sektorin työntekijöille.

Tavoite

Vahvista markkinointia sosiaalisessa mediassa, ota käyttöön TikTok!

Webinaarissa opitaan uutta TikTokista. Opit TikTok-videoiden tekemisestä sekä niiden analysointia ja vaikuttavuuden arviointia. TikTok on oivallettava, koska sosiaalisen median luonteeseen kuuluu nopeatempoisuus, mutkattomuus, huumorikin sekä rohkeus.

Webinaarissa opit:

  • Miten TikTokin somestartegia kannattaa laatia?
  • Miten suunnitella sisältöä TikTokkiin?
  • Miten TikTok-kanavaa hallintaan?
  • Miten TikTokin vaikuttavuutta mitataan?
  • Miten TikTokia voi käyttää yrityksessä?
  • Miten eri sidosryhmiä voi tavoittaa TikTokin avulla?
Sisältö

Organisaatioiden sosiaalisen median viestinnän kehittäminen on avainroolissa vaikuttavuuden lisäämisessä. Sosiaalisen median käyttö on noussut pandemia aikana 43%.

TikTokin käyttäminen on ohittanut paikoin Instagramin käytön.TikTokin käyttäjämäärät ovat huimassa kasvussa Suomessa ja muualla. TikTok on ennen kaikkea sosiaalisen median videopalvelu.

Webinaarissa pääset perehtymään seuraaviin näkökulmiin:

  • Organisaation tai yrityksen TikTok-kanavan ylläpitäminen
  • TikTokin mahdollisuudet yrityskäytössä
  • Videoiden luominen TikTokin omalla editorilla
  • Videoiden julkaiseminen ja toisten TikTok-käyttäjien videoiden katselu
  • TikTok videoiden kohden ryhmän valinta ja videoiden tekeminen kohderyhmälle
  • TikTokissa toimivat sisällöt ja julkaisemisen keinot

Ohjelma:
TikTok lyhyesti – millaisesta kanavasta on kyse?

  • kohderyhmät, käyttäjämäärät
  • Ilmiöt, mikä suosittua?

TikTok yritysten ja organisaatioiden näkökulmasta

  • strategia ja tavoitteet

Kenelle ja kuinka yritys voi viestiä TikTokissa?

TikTokin mahdollisuudet yritykselle

  • Sisällön suunnittelu
  • Analysointi ja mittaaminen

Mitä otettava huomioon TikTok-sisällön suunnittelussa?

  • Sisältötyypit ja videot
  • Sitouttaminen ja konversiot

Kanavan tarjoamat työkalut ja muut työkalut

Maksettu mainonta

Esimerkkejä

Kouluttajat

Teknologia- ja tietoasiantuntija Jarkko Koivuniemi, Suomen ammattipuhujat Oy

Lisätietoja

koulutussuunnittelija Mikko Suhonen, mikko.suhonen@turunkesayliopisto.fi, 044 720 1146

Muu informaatio

Koulutus toteutetaan yhteistyössä Mikkelin kesäyliopiston kanssa.

Hinta

115 € sisältää opetuksen ja sähköisen koulutusmateriaalin.

Ilmoittautumiset

21.08.2022 mennessä

Tulosta