Digimarkkinoinnin osaaja -koulutus

Kuvaus

Haluatko oppia digimarkkinointia? Osallistu Digimarkkinoinnin osaaja -koulutuskokonaisuuteen, jossa käydään läpi hakukoneoptimoinnin salat, käytännönläheiset vinkit Google-mainonnan sekä Facebook- ja Instagram -mainonnan toteuttamiseen – mittaamista, analytiikkaa ja raportointia unohtamatta!

Aika

27.10.2022 – 02.02.2023

Paikka

Koulutus toteutetaan etäopetuksena (reaaliaikainen opetus Zoomilla). Etäopetuksessa saat sähköpostiisi osallistumislinkin ennen koulutuksen alkua. Voit osallistua tietokoneella, tabletilla tai älypuhelimella. Tarvitset toimivan nettiyhteyden ja tietokoneen peruskäyttötaidot. Koulutuksessa on käytössä myös Moodle-oppimisalusta, josta löydät mm. koulutuksen materiaalit ja luentotallenteet. Kysy tarvittaessa lisää: kesayliopisto@turunkesayliopisto.fi, 02 232 3302.

Kohderyhmä

Koulutus sopii sekä aloittelijoille että niille, joilla on jo hieman kokemusta digimarkkinoinnin saralla.

Opintopisteet

3 op

Sisältö

Koulutuskokonaisuus koostuu koulutuspäivistä sekä väli- ja lopputehtävistä, jotka suorittamalla saat käytännöllisen suunnitelman hakukoneoptimoinnin aloittamiseen, toteuttamiskelpoiset mainoskampanjat, valmiin raportointipohjan ja tarvittavan osaamisen tärkeiden työkalujen hyödyntämiseen. Koulutus on hyvin käytännönläheinen ja kurssipäivillä pääset toteuttamaan todellisia kampanjoita ja harjoittelemaan tärkeiden työkalujen käyttöä.

1. Google Ads perusteet 27.10.2022 klo 9-16

  • Miksi Googlessa kannattaa mainostaa?
  • Google Ads eri kampanja-vaihtoehdot
  • Tilin rakenne ja hakukampanjan parhaat käytännöt
  • Miten luodaan hyvä hakukampanjan mainos?
  • Hakusanatutkimus: Miten löydän oikeat hakusanat?
  • Hakukampanjan luonti ja asetukset käytännössä
  • Hakusanatyypit ja hakusanojen lisääminen
  • Mainosten luonti ja mainosjatkeet
  • Tulosten seuraaminen ja kuukausittaiset toimenpiteet suoriutumisen parantamiseksi

2. Google Ads jatko 17.11.2022 klo 9-16

  • Display-mainonnan perusteet
  • Google Ads tilin rakenne ja eri kampanja-vaihtoehdot
  • Display-mainonta
  • Kohdentaminen ja yleisöt
  • Uudelleenmarkkinointi
  • YouTube-videomainonta
  • Video-kampanjan luonti ja asetukset
  • Videomainokset
  • Tehokkaat hintatarjous- ja kohdistusstrategiat
  • Tavoitteiden asettaminen ja seuranta

3. Hakukoneoptimoinnin perusteet 29.11.2022 klo 9-16

  • Hakukoneoptimoinnin perusteet
  • Google algoritmi
  • Hakusanatutkimus
  • Sivujen sisäinen optimointi: Metatiedot, sisältö ja teksti, otsikointi, kuvien optimointi,URL-osoitteet ja ankkuritekstit, sisäiset linkitykset, navigaatio
  • Sivujen ulkoinen optimointi: Ulkoiset linkitykset ja Google My Business

4. Hakukoneoptimointi jatkokurssi 15.12.2022 klo 9-16

  • Tekninen hakukoneoptimointi ja mobiiliystävällisyys
  • Google Search Console -työkalu
  • Ulkoiset linkitykset
  • Sisältöstrategia osana hakukoneoptimointia
  • Rikkaat hakutulokset ja Schema Markup
  • Hakukoneoptimoinnin tehokkaat mittarit, analytiikka sekä eri työkalujen hyödyntäminen hakukoneoptimoinnin tulosten seuraamiseen ja kehittämiseen

5. Facebook ja Instagram -mainonta 10.1.2023 klo 9-16

  • Facebook ja Instagram -mainonnan hyödyt
  • Mainostili ja Business Manager
  • Mainoskampanjan rakenne, kampanjavaihtoehdot ja kampanjatavoitteen valinta
  • Mainosryhmät: Kohdentaminen, sijoittelut, budjetit ja aikataulu
  • Kampanjan ja mainosryhmän luonti käytännössä
  • Mainosten luonti ja eri mainosmuodot: kuvamainos, videomainos, karusellimainos ja kokoelma-mainos
  • Facebook-mainonnan tunnusluvut ja suoriutumisen seuranta

6. Googlen analytiikka- ja raportointityökalut 2.2.2023

  • Miten Universal Analytics eroaa Google Analytics 4:stä
  • Google Analytics 4 tilin rakenne
  • Google Analyticsin 4 tarjoama tieto
  • Sivun tavoitteiden muuttaminen seurattaviksi mittareiksi
  • Google Data Studion käyttö tulosten raportointiin ja analysointiin
  • Oman Google Data Studio -raportointipohjan luominen ja vinkit sen hyödyntämiseen

Kouluttajat

Digimarkkinoinnin asiantuntija, kouluttaja Juho-Petteri Kiviranta, Mahon Digital

Lisätietoja

koulutussihteeri Susanne Peltonen, susanne.peltonen@turunkesayliopisto.fi, puh. 044 720 1142
rehtori Mikko Suhonen, mikko.suhonen@turunkesayliopisto.fi, puh. 044 720 1146

Muu informaatio

Koulutus toteutetaan yhteistyössä Tampereen kesäyliopiston kanssa.

Hinta

1200 €

Huom. Mikäli haluat maksaa kurssimaksun kolmessa erässä, valitse ilmoittautumislomakkeella maksutavaksi lasku ja kirjoita lisätietoja-kenttään maksu kolmessa erässä. Maksuerät: 400 € lokakuu 2022, 400 € marraskuu 2022, 400 € tammikuu 2023.

Ilmoittautumiset

13.10.2022 mennessä

Kuvaus

Haluatko oppia digimarkkinointia? Osallistu Digimarkkinoinnin osaaja -koulutuskokonaisuuteen, jossa käydään läpi hakukoneoptimoinnin salat, käytännönläheiset vinkit Google-mainonnan sekä Facebook- ja Instagram -mainonnan toteuttamiseen – mittaamista, analytiikkaa ja raportointia unohtamatta!

Aika

27.10.2022 – 02.02.2023

Paikka

Koulutus toteutetaan etäopetuksena (reaaliaikainen opetus Zoomilla). Etäopetuksessa saat sähköpostiisi osallistumislinkin ennen koulutuksen alkua. Voit osallistua tietokoneella, tabletilla tai älypuhelimella. Tarvitset toimivan nettiyhteyden ja tietokoneen peruskäyttötaidot. Koulutuksessa on käytössä myös Moodle-oppimisalusta, josta löydät mm. koulutuksen materiaalit ja luentotallenteet. Kysy tarvittaessa lisää: kesayliopisto@turunkesayliopisto.fi, 02 232 3302.

Kohderyhmä

Koulutus sopii sekä aloittelijoille että niille, joilla on jo hieman kokemusta digimarkkinoinnin saralla.

Opintopisteet

3 op

Sisältö

Koulutuskokonaisuus koostuu koulutuspäivistä sekä väli- ja lopputehtävistä, jotka suorittamalla saat käytännöllisen suunnitelman hakukoneoptimoinnin aloittamiseen, toteuttamiskelpoiset mainoskampanjat, valmiin raportointipohjan ja tarvittavan osaamisen tärkeiden työkalujen hyödyntämiseen. Koulutus on hyvin käytännönläheinen ja kurssipäivillä pääset toteuttamaan todellisia kampanjoita ja harjoittelemaan tärkeiden työkalujen käyttöä.

1. Google Ads perusteet 27.10.2022 klo 9-16

  • Miksi Googlessa kannattaa mainostaa?
  • Google Ads eri kampanja-vaihtoehdot
  • Tilin rakenne ja hakukampanjan parhaat käytännöt
  • Miten luodaan hyvä hakukampanjan mainos?
  • Hakusanatutkimus: Miten löydän oikeat hakusanat?
  • Hakukampanjan luonti ja asetukset käytännössä
  • Hakusanatyypit ja hakusanojen lisääminen
  • Mainosten luonti ja mainosjatkeet
  • Tulosten seuraaminen ja kuukausittaiset toimenpiteet suoriutumisen parantamiseksi

2. Google Ads jatko 17.11.2022 klo 9-16

  • Display-mainonnan perusteet
  • Google Ads tilin rakenne ja eri kampanja-vaihtoehdot
  • Display-mainonta
  • Kohdentaminen ja yleisöt
  • Uudelleenmarkkinointi
  • YouTube-videomainonta
  • Video-kampanjan luonti ja asetukset
  • Videomainokset
  • Tehokkaat hintatarjous- ja kohdistusstrategiat
  • Tavoitteiden asettaminen ja seuranta

3. Hakukoneoptimoinnin perusteet 29.11.2022 klo 9-16

  • Hakukoneoptimoinnin perusteet
  • Google algoritmi
  • Hakusanatutkimus
  • Sivujen sisäinen optimointi: Metatiedot, sisältö ja teksti, otsikointi, kuvien optimointi,URL-osoitteet ja ankkuritekstit, sisäiset linkitykset, navigaatio
  • Sivujen ulkoinen optimointi: Ulkoiset linkitykset ja Google My Business

4. Hakukoneoptimointi jatkokurssi 15.12.2022 klo 9-16

  • Tekninen hakukoneoptimointi ja mobiiliystävällisyys
  • Google Search Console -työkalu
  • Ulkoiset linkitykset
  • Sisältöstrategia osana hakukoneoptimointia
  • Rikkaat hakutulokset ja Schema Markup
  • Hakukoneoptimoinnin tehokkaat mittarit, analytiikka sekä eri työkalujen hyödyntäminen hakukoneoptimoinnin tulosten seuraamiseen ja kehittämiseen

5. Facebook ja Instagram -mainonta 10.1.2023 klo 9-16

  • Facebook ja Instagram -mainonnan hyödyt
  • Mainostili ja Business Manager
  • Mainoskampanjan rakenne, kampanjavaihtoehdot ja kampanjatavoitteen valinta
  • Mainosryhmät: Kohdentaminen, sijoittelut, budjetit ja aikataulu
  • Kampanjan ja mainosryhmän luonti käytännössä
  • Mainosten luonti ja eri mainosmuodot: kuvamainos, videomainos, karusellimainos ja kokoelma-mainos
  • Facebook-mainonnan tunnusluvut ja suoriutumisen seuranta

6. Googlen analytiikka- ja raportointityökalut 2.2.2023

  • Miten Universal Analytics eroaa Google Analytics 4:stä
  • Google Analytics 4 tilin rakenne
  • Google Analyticsin 4 tarjoama tieto
  • Sivun tavoitteiden muuttaminen seurattaviksi mittareiksi
  • Google Data Studion käyttö tulosten raportointiin ja analysointiin
  • Oman Google Data Studio -raportointipohjan luominen ja vinkit sen hyödyntämiseen
Kouluttajat

Digimarkkinoinnin asiantuntija, kouluttaja Juho-Petteri Kiviranta, Mahon Digital

Lisätietoja

koulutussihteeri Susanne Peltonen, susanne.peltonen@turunkesayliopisto.fi, puh. 044 720 1142
rehtori Mikko Suhonen, mikko.suhonen@turunkesayliopisto.fi, puh. 044 720 1146

Muu informaatio

Koulutus toteutetaan yhteistyössä Tampereen kesäyliopiston kanssa.

Hinta

1200 €

Huom. Mikäli haluat maksaa kurssimaksun kolmessa erässä, valitse ilmoittautumislomakkeella maksutavaksi lasku ja kirjoita lisätietoja-kenttään maksu kolmessa erässä. Maksuerät: 400 € lokakuu 2022, 400 € marraskuu 2022, 400 € tammikuu 2023.

Ilmoittautumiset

13.10.2022 mennessä

Katso yleiset peruutusehdot
Tulosta