Business design – UPAMU1011

Aika

12.11. – 27.11.2021

12.-13.11. ja 26.-27.11.2021 pe klo 17-20 ja la klo 9-16

Paikka

Turun yliopisto PUBLICUM, os. Assistentinkatu 7
12.-13.11. ls 4, 2. kerros
26.-27.11. ls 3, aula
– yliopistoalueen kartta: https://helppopas.fi/map/publicum/

Tavoite

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:

  • hahmottaa, miten muotoilun avulla voidaan kehittää liiketoimintaa ketterästi
  • selittää liiketoiminnan, palvelujen markkinoinnin ja muotoilun kytkökset ja kehittymisen eri vuosikymmenillä
  • kuvata strategista muotoilua sekä markkinointia
  • tunnistaa muotoilun haltuunottamisen kehitysvaiheet yrityksissä

Opintopisteet

4 op

Sisältö

Kurssin aikana tutustutaan liiketoiminnan ja muotoilualan kytköksiin ennen, nyt ja tulevaisuudessa. Käydään läpi business design sekä design management termit ja niiden erilaiset käyttöyhteydet. Tutustutaan erilaisiin muotoilutoiminnan mittareihin ja kypsyysmalleihin.

Kouluttajat

KTT, koulutuspäällikkö Maijastiina Jokitalo

Suoritustapa

Luennot (28 h) sekä itsenäinen työskentely, essee/esittely ja perehtyminen kirjallisuuteen (80h). Vaadittavat suoritukset Aktiivinen osallistuminen luennoille sekä kurssitehtävän suorittaminen annetussa ajassa (esseen palautus 31.1.2022 mennessä).

Kirjallisuus

  • Koivisto, M., Säynäjäkangas, J. & Forsberg, S. (2019). Palvelumuotoilun bisneskirja. Helsinki: Alma Talent Oy
  • Muu aiheeseen liittyvä kirjallisuus ilmoitetaan kurssin yhteydessä.

Emoyliopisto

Lapin yliopisto

Muu informaatio

Opinjakso on osa Palvelumuotoilun perusopintoja (25 op). Palvelumuotoilun perusopinnoissa ei ole mahdollista ilmoittautua yksittäisille opintojaksoille.

Aika

12.11. – 27.11.2021

12.-13.11. ja 26.-27.11.2021 pe klo 17-20 ja la klo 9-16

Paikka

Turun yliopisto PUBLICUM, os. Assistentinkatu 7
12.-13.11. ls 4, 2. kerros
26.-27.11. ls 3, aula
– yliopistoalueen kartta: https://helppopas.fi/map/publicum/

Tavoite

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:

  • hahmottaa, miten muotoilun avulla voidaan kehittää liiketoimintaa ketterästi
  • selittää liiketoiminnan, palvelujen markkinoinnin ja muotoilun kytkökset ja kehittymisen eri vuosikymmenillä
  • kuvata strategista muotoilua sekä markkinointia
  • tunnistaa muotoilun haltuunottamisen kehitysvaiheet yrityksissä
Opintopisteet

4 op

Sisältö

Kurssin aikana tutustutaan liiketoiminnan ja muotoilualan kytköksiin ennen, nyt ja tulevaisuudessa. Käydään läpi business design sekä design management termit ja niiden erilaiset käyttöyhteydet. Tutustutaan erilaisiin muotoilutoiminnan mittareihin ja kypsyysmalleihin.

Kouluttajat

KTT, koulutuspäällikkö Maijastiina Jokitalo

Suoritustapa

Luennot (28 h) sekä itsenäinen työskentely, essee/esittely ja perehtyminen kirjallisuuteen (80h). Vaadittavat suoritukset Aktiivinen osallistuminen luennoille sekä kurssitehtävän suorittaminen annetussa ajassa (esseen palautus 31.1.2022 mennessä).

Kirjallisuus
  • Koivisto, M., Säynäjäkangas, J. & Forsberg, S. (2019). Palvelumuotoilun bisneskirja. Helsinki: Alma Talent Oy
  • Muu aiheeseen liittyvä kirjallisuus ilmoitetaan kurssin yhteydessä.
Emoyliopisto

Lapin yliopisto

Muu informaatio

Opinjakso on osa Palvelumuotoilun perusopintoja (25 op). Palvelumuotoilun perusopinnoissa ei ole mahdollista ilmoittautua yksittäisille opintojaksoille.

Katso yleiset peruutusehdot
Tulosta