Business design – UPAMU1011

Aika

04.11. – 19.11.2022

Lähiopetus: 4.-5.11.2022 pe klo 17-20 ja la 9-16 ja 18.-19.11.2022 pe 17-20 ja la 9-16

Paikka

Luennot järjestetään lähiopetuksena. Luennoille voi osallistua myös etänä Zoomin kautta. Lähiopetus järjestetään Turun yliopiston tiloissa (tarkempi paikka vahvistuu myöhemmin).

Tavoite

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:

  • hahmottaa, miten muotoilun avulla voidaan kehittää liiketoimintaa ketterästi
  • selittää liiketoiminnan, palvelujen markkinoinnin ja muotoilun kytkökset ja kehittymisen eri vuosikymmenillä
  • kuvata strategista muotoilua sekä markkinointia
  • tunnistaa muotoilun haltuunottamisen kehitysvaiheet yrityksissä

Opintopisteet

4 op

Sisältö

Kurssin aikana tutustutaan liiketoiminnan ja muotoilualan kytköksiin ennen, nyt ja tulevaisuudessa. Käydään läpi business design sekä design management termit ja niiden erilaiset käyttöyhteydet. Tutustutaan erilaisiin muotoilutoiminnan mittareihin ja kypsyysmalleihin.

Kouluttajat

KTT, koulutuspäällikkö Maijastiina Jokitalo

Suoritustapa

Luennot (28 h) sekä itsenäinen työskentely, essee/esittely ja perehtyminen kirjallisuuteen (80h). Vaadittavat suoritukset Aktiivinen osallistuminen luennoille sekä kurssitehtävän suorittaminen annetussa ajassa.

Kirjallisuus

  • Koivisto, M., Säynäjäkangas, J. & Forsberg, S. (2019). Palvelumuotoilun bisneskirja. Helsinki: Alma Talent Oy
  • Muu aiheeseen liittyvä kirjallisuus ilmoitetaan kurssin yhteydessä.

Emoyliopisto

Lapin yliopisto

Muu informaatio

Opinjakso on osa Palvelumuotoilun perusopintoja (25 op). Palvelumuotoilun perusopinnoissa ei ole mahdollista ilmoittautua yksittäisille opintojaksoille.

Aika

04.11. – 19.11.2022

Lähiopetus: 4.-5.11.2022 pe klo 17-20 ja la 9-16 ja 18.-19.11.2022 pe 17-20 ja la 9-16

Paikka

Luennot järjestetään lähiopetuksena. Luennoille voi osallistua myös etänä Zoomin kautta. Lähiopetus järjestetään Turun yliopiston tiloissa (tarkempi paikka vahvistuu myöhemmin).

Tavoite

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:

  • hahmottaa, miten muotoilun avulla voidaan kehittää liiketoimintaa ketterästi
  • selittää liiketoiminnan, palvelujen markkinoinnin ja muotoilun kytkökset ja kehittymisen eri vuosikymmenillä
  • kuvata strategista muotoilua sekä markkinointia
  • tunnistaa muotoilun haltuunottamisen kehitysvaiheet yrityksissä
Opintopisteet

4 op

Sisältö

Kurssin aikana tutustutaan liiketoiminnan ja muotoilualan kytköksiin ennen, nyt ja tulevaisuudessa. Käydään läpi business design sekä design management termit ja niiden erilaiset käyttöyhteydet. Tutustutaan erilaisiin muotoilutoiminnan mittareihin ja kypsyysmalleihin.

Kouluttajat

KTT, koulutuspäällikkö Maijastiina Jokitalo

Suoritustapa

Luennot (28 h) sekä itsenäinen työskentely, essee/esittely ja perehtyminen kirjallisuuteen (80h). Vaadittavat suoritukset Aktiivinen osallistuminen luennoille sekä kurssitehtävän suorittaminen annetussa ajassa.

Kirjallisuus
  • Koivisto, M., Säynäjäkangas, J. & Forsberg, S. (2019). Palvelumuotoilun bisneskirja. Helsinki: Alma Talent Oy
  • Muu aiheeseen liittyvä kirjallisuus ilmoitetaan kurssin yhteydessä.
Emoyliopisto

Lapin yliopisto

Muu informaatio

Opinjakso on osa Palvelumuotoilun perusopintoja (25 op). Palvelumuotoilun perusopinnoissa ei ole mahdollista ilmoittautua yksittäisille opintojaksoille.

Tulosta