Brändi ja visuaalisuus – UPAMU1002

Aika

28.09. – 09.10.2021

ti 28.9.2021 klo 17.00-20.15 (etäopetus Teamsilla)

1.-2.10.2021 pe klo 17.00-20.15 ja la klo 9.00-15.15 (etäopetus Teamsilla)
8.-9.10.2021 pe klo 17.00-20.15 ja la klo 9.00-15.15 (etäopetus Teamsilla)

Paikka

Etäopetus Teamsilla

Tavoite

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa

  • kuvata yrityksen tai yhteisön visuaalisen viestinnän osa-alueita
  • soveltaa visuaalisen viestinnän elementtejä esimerkkiyrityksen markkinointiviestintään
  • analysoida ja esitellä suunnitteluratkaisunsa
  • toimia suunnittelupalvelun ostajana

Opintopisteet

4 op

Sisältö

Brändi ja visuaalisuus yrityksessä tai yhteisössä. Organisaation identiteetti, yrityskuva, imago ja brändi. Yrityksen tai yhteisön visuaalisen ilmeen ostaminen, suunnittelu, konseptointi, kehittäminen ja lanseeraus sekä ostajan että suunnittelijan näkökulmasta. Graafinen ohjeisto ja yritysilmeen näkyminen tuotteissa, palveluissa ja viestinnässä. Kurssilla tehdään brändin visuaalisuutta vahvistava suunnittelutyö ryhmätyönä, jossa toimitaan sekä suunnittelijana että ostajana. Yksilöllinen kirjallinen
osuus, esseetehtävä.

Kouluttajat

FT, kouluttaja, tutkija Marjo Kamila

Suoritustapa

Luennot (28 h), ryhmätyö sekä kirjallinen tehtävä ja kirjallisuus. Itsenäinen työskentely (80 h). Aktiivinen osallistuminen luennoille ja ryhmätyöhön. Esseetehtävän suorittaminen.

Kirjallisuus

Kirjallisuus ilmoitetaan kurssin yhteydessä.

Emoyliopisto

Lapin yliopisto

Muu informaatio

Opinjakso on osa Palvelumuotoilun perusopintoja (25 op). Palvelumuotoilun perusopinnoissa ei ole mahdollista ilmoittautua yksittäisille opintojaksoille.

Aika

28.09. – 09.10.2021

ti 28.9.2021 klo 17.00-20.15 (etäopetus Teamsilla)

1.-2.10.2021 pe klo 17.00-20.15 ja la klo 9.00-15.15 (etäopetus Teamsilla)
8.-9.10.2021 pe klo 17.00-20.15 ja la klo 9.00-15.15 (etäopetus Teamsilla)

Paikka

Etäopetus Teamsilla

Tavoite

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa

  • kuvata yrityksen tai yhteisön visuaalisen viestinnän osa-alueita
  • soveltaa visuaalisen viestinnän elementtejä esimerkkiyrityksen markkinointiviestintään
  • analysoida ja esitellä suunnitteluratkaisunsa
  • toimia suunnittelupalvelun ostajana
Opintopisteet

4 op

Sisältö

Brändi ja visuaalisuus yrityksessä tai yhteisössä. Organisaation identiteetti, yrityskuva, imago ja brändi. Yrityksen tai yhteisön visuaalisen ilmeen ostaminen, suunnittelu, konseptointi, kehittäminen ja lanseeraus sekä ostajan että suunnittelijan näkökulmasta. Graafinen ohjeisto ja yritysilmeen näkyminen tuotteissa, palveluissa ja viestinnässä. Kurssilla tehdään brändin visuaalisuutta vahvistava suunnittelutyö ryhmätyönä, jossa toimitaan sekä suunnittelijana että ostajana. Yksilöllinen kirjallinen
osuus, esseetehtävä.

Kouluttajat

FT, kouluttaja, tutkija Marjo Kamila

Suoritustapa

Luennot (28 h), ryhmätyö sekä kirjallinen tehtävä ja kirjallisuus. Itsenäinen työskentely (80 h). Aktiivinen osallistuminen luennoille ja ryhmätyöhön. Esseetehtävän suorittaminen.

Kirjallisuus

Kirjallisuus ilmoitetaan kurssin yhteydessä.

Emoyliopisto

Lapin yliopisto

Muu informaatio

Opinjakso on osa Palvelumuotoilun perusopintoja (25 op). Palvelumuotoilun perusopinnoissa ei ole mahdollista ilmoittautua yksittäisille opintojaksoille.

Katso yleiset peruutusehdot
Tulosta