Asiakaskeskeinen liiketoimintalogiikka – ayMARK2046

Kuvaus

Onko asiakas aina oikeassa? Miten markkinointia suunnataan eri asiakasryhmien tarpeisiin ja luodaan asiakasarvoa? Millaisilla strategisilla valinnoilla yrityksen markkinointia johdetaan?

Aika

25.10. – 18.12.2022

Verkkotyöskentelyä Moodlessa vk 43-50

Luennot:
ti 25.10. klo 17-18, Johdanto kurssiin
ma 7.11. klo 17-20, Johdanto simulaatiopeliin ja pelin ensimmäinen harjoituskierros ryhmissä (läsnäolo suositeltavaa)  – huom. päivämäärä muuttunut aiemmin ilmoitetusta (17.11.)
ke 23.11. klo 17-19, Simulaatiopelin välikatsaus (läsnäolo suositeltavaa)

Luennot nauhoitetaan ja ne on katsottavissa myös tallenteena.

Paikka

Verkko-opinnot

Tavoite

Opintojakson suoritettuaan opiskelija 1) osaa nimetä markkinoinnin  roolin ja tehtävät organisaatiossa sekä selittää markkinointistrategian  elementit ja prosessin 2) osaa soveltaa erilaisia markkinoinnin  strategiseen suunnitteluun ja johtamiseen liittyviä analyysimenetelmät  3) osaa suunnitella markkinoinnin strategisia ja operatiivisia päätöksiä  ja arvioida toimenpiteiden seurauksia.

Opintopisteet

5 op

Sisältö

Markkinointistrategia ja markkinointistrategiaprosessi.  Markkinointistrategian suunnitteluun ja johtamiseen liittyvät  analyysimenetelmät. Markkinoinnin toimenpiteiden suunnittelu,  päätöksenteko ja arviointi.

Kouluttajat

Yliopisto-opettaja Päivi Borisov

Suoritustapa

Markkinoinnin simulaatiopeli ryhmissä, verkkokeskustelu, Moodle-testi ja reflektioraportti. Simulaatiopeli pelataan laaditun aikataulun mukaisesti, tehtävien palautus aikataulun mukaisesti tai omaan tahtiin viim. 15.1. mennessä. Jakson voi aloittaa joustavasti lokakuun kuluessa, kirjautuneena tulee olla kuitenkin viimeistään 6.11. ennen simulaatiopeliä.

Kirjallisuus

  • Hooley, Graham, Nigel F. Piercy ja Brigitte Nicouland  (2012 tai uudempi). Marketing Strategy & Competitive Positioning.  5. Painos. Prentice Hall.
  • Muu opettajan ilmoittama materiaali.

Kirjallisuus on lainattavissa esim. Tiedekirjasto Tritoniasta. Lisätietoa kirjastopalveluista.

Emoyliopisto

Vaasan yliopisto

Lisätietoja

koulutussihteeri Susanne Peltonen, susanne.peltonen@turunkesayliopisto.fi, p. 044 720 1142
rehtori Mikko Suhonen, mikko.suhonen@turunkesayliopisto.fi, p. 044 720 1146

Muu informaatio

Opintojakso on osa Markkinoinnin opintokokonaisuutta (26 op).

Huom. Vastaa vanhan opetussuunnitelman ayMARK2033 Markkinoinnin strateginen johtaminen -opintojaksoa.

Hinta

90 €

Opintomaksu koostuu kahdesta osasta:

  • Turun kesäyliopiston opintomaksu 65 € (maksetaan verkkomaksulla Turun kesäyliopistoon).
  • Vaasan avoimen yliopiston rekisteröintimaksu 25 € (maksetaan Vaasan avoimeen yliopistoon rekisteröitymisen yhteydessä). Ohjeet avoimeen yliopistoon rekisteröitymisestä lähetetään sähköpostilla ennen opintojakson alkua.

Ilmoittautumiset

23.10.2022 mennessä

Huom!

Online-ilmoittautuminen on päättynyt, ota yhteyttä toimistoon
Kuvaus

Onko asiakas aina oikeassa? Miten markkinointia suunnataan eri asiakasryhmien tarpeisiin ja luodaan asiakasarvoa? Millaisilla strategisilla valinnoilla yrityksen markkinointia johdetaan?

Aika

25.10. – 18.12.2022

Verkkotyöskentelyä Moodlessa vk 43-50

Luennot:
ti 25.10. klo 17-18, Johdanto kurssiin
ma 7.11. klo 17-20, Johdanto simulaatiopeliin ja pelin ensimmäinen harjoituskierros ryhmissä (läsnäolo suositeltavaa)  – huom. päivämäärä muuttunut aiemmin ilmoitetusta (17.11.)
ke 23.11. klo 17-19, Simulaatiopelin välikatsaus (läsnäolo suositeltavaa)

Luennot nauhoitetaan ja ne on katsottavissa myös tallenteena.

Paikka

Verkko-opinnot

Tavoite

Opintojakson suoritettuaan opiskelija 1) osaa nimetä markkinoinnin  roolin ja tehtävät organisaatiossa sekä selittää markkinointistrategian  elementit ja prosessin 2) osaa soveltaa erilaisia markkinoinnin  strategiseen suunnitteluun ja johtamiseen liittyviä analyysimenetelmät  3) osaa suunnitella markkinoinnin strategisia ja operatiivisia päätöksiä  ja arvioida toimenpiteiden seurauksia.

Opintopisteet

5 op

Sisältö

Markkinointistrategia ja markkinointistrategiaprosessi.  Markkinointistrategian suunnitteluun ja johtamiseen liittyvät  analyysimenetelmät. Markkinoinnin toimenpiteiden suunnittelu,  päätöksenteko ja arviointi.

Kouluttajat

Yliopisto-opettaja Päivi Borisov

Suoritustapa

Markkinoinnin simulaatiopeli ryhmissä, verkkokeskustelu, Moodle-testi ja reflektioraportti. Simulaatiopeli pelataan laaditun aikataulun mukaisesti, tehtävien palautus aikataulun mukaisesti tai omaan tahtiin viim. 15.1. mennessä. Jakson voi aloittaa joustavasti lokakuun kuluessa, kirjautuneena tulee olla kuitenkin viimeistään 6.11. ennen simulaatiopeliä.

Kirjallisuus
  • Hooley, Graham, Nigel F. Piercy ja Brigitte Nicouland  (2012 tai uudempi). Marketing Strategy & Competitive Positioning.  5. Painos. Prentice Hall.
  • Muu opettajan ilmoittama materiaali.

Kirjallisuus on lainattavissa esim. Tiedekirjasto Tritoniasta. Lisätietoa kirjastopalveluista.

Emoyliopisto

Vaasan yliopisto

Lisätietoja

koulutussihteeri Susanne Peltonen, susanne.peltonen@turunkesayliopisto.fi, p. 044 720 1142
rehtori Mikko Suhonen, mikko.suhonen@turunkesayliopisto.fi, p. 044 720 1146

Muu informaatio

Opintojakso on osa Markkinoinnin opintokokonaisuutta (26 op).

Huom. Vastaa vanhan opetussuunnitelman ayMARK2033 Markkinoinnin strateginen johtaminen -opintojaksoa.

Hinta

90 €

Opintomaksu koostuu kahdesta osasta:

  • Turun kesäyliopiston opintomaksu 65 € (maksetaan verkkomaksulla Turun kesäyliopistoon).
  • Vaasan avoimen yliopiston rekisteröintimaksu 25 € (maksetaan Vaasan avoimeen yliopistoon rekisteröitymisen yhteydessä). Ohjeet avoimeen yliopistoon rekisteröitymisestä lähetetään sähköpostilla ennen opintojakson alkua.
Ilmoittautumiset

23.10.2022 mennessä

Huom!
Online-ilmoittautuminen on päättynyt, ota yhteyttä toimistoon
Katso yleiset peruutusehdot
Tulosta